لوگو دنتال کالا
\
\

فیکسچر ایمپلنت F&B

برند ایمپلنت F&B، یکی از با کیفیت‌ترین ایمپلنت‌های کره‌ای می‌باشد. بزرگ‌ترین ویژگی این برند، اباتمنت آن است که در ناحیه کانکشن پتنتی دارد که باعث می‌شود torqe loss به حداقل رسیده و اسکرو لوزنینگ نداشته باشیم. سایز مینی قطر 3.5 می‌باشد. تورک برای بستن اباتمنت برای مینی و بقیه سایزهای regular یکسان می‌باشد و معادل 30 نیوتن است.کیفیت پیچ اباتمنت مینی با بقیه اباتمنت‌های regular یکسان است، به این دلیل تورک برای بستن پیچ اباتمنت مینی هم 30 نیوتن است.

primary stability فیکسچر در این برند بالا است. برای سند بلاست سطح فیکسچر از کلسیم استفاده شده است. تیتانیوم گرید پنج برای فیکسچر و اباتمنت استفاده شده است که باعث می‌شود شکستگی لبه فیکسچر نداشته باشیم.
چون واردکننده این برند، دندانپزشک می‌باشد بنابراین کاملا درک می‌کند که باید سایزهای فیکسچر و اباتمنت موجود باشد تا بیماران و همکاران عزیز دندانپزشک با مشکل مواجه نشوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دنتال کالا (سلامت نسل پارسیان) این است که برای همکارانی که ایمپلنت خریداری می‌کنند کلاس آموزشی در نظر گرفته شده است که می‌توانند یک جلسه رایگان در کلینیک آموزشی حضور یابند. در این جلسه آشنایی عملی با کیت جراحی F&B و فیکسچر F&B و مراحل قالب گیری صورت می‌گیرد.

کیت جراحی F&B تنها کیتی است که در بین کیت‌های کره‌ای دارای اکسپنشن می باشد. در کلاس‌های عملی در مورد نحوه کار با اکسپنشن در استخوان های مختلف توضیح داده می‌شود.

قیمت ایمپلنت کره ای F&B + بهترین برند ایمپلنت دندان

 فیکسچر ایمپلنت F&B​ ساخت کره جنوبی دارای قویترین کانکشن فیکسچر و اباتمنت 

جدول انتخاب سایز فیکسچرهای

Submerged Type

table impants fnb 00
4.84.44.13.93.5L\D
FAW 48070FAR 44070FAR 41070FAN 390707
FAW 48085FAR 44085FAR 41085FAN 39085FAM 350858.5
FAW 48100FAR 44100FAR 41100FAN 39100FAM 3510010
FAW 48115FAR 44115FAR 41115FAN 39115FAM 3511511.5
FAW 48130FAR 44130FAR 41130FAN 39130FAM 3513013
FAW 48150FAR 44150FAR 41150FAN 3915015
table impants fnb1

♦ نکتـــه

  • تورک لازم برای سفت کردن اباتمنت در Mini و سایر اباتمنت‌ها یکسان و معادل 35-NCM 25 است.
  • قطر داخلی فیکسچر در سایزهای  3/9، 4/1، 4/4، 4/8 یکسان است.
اختراع Sealing Abutment در ایمپلنت کره ای

اختراع سیستم Sealing Abutment

با توجه به مطالعه انجام شده در دانشگاه تهران، بعد از بارگذاری دوره‌ای، Torque Loss در اباتمنت F&B به طور معنی‌داری کمتر از اباتمنت‌ کره‌ای گروه دیگر بوده است. هم‌چنین Stability در محل اتصال اباتمنت و فیکسچر در این مدل بالاتر از گروه‌ دیگر را نشان می‌دهد. نتایج این مطالعه در مجله علمی Journal of Oral Implantology در سال ۲۰۲۰ به چاپ رسیده است.

اباتمنت ایمپلنت و قطعات پروتزی

انواع اباتمنت دندان ایمپلنت F&B با ابعاد حالت‌های مختلف ساخت کشور کره جنوبی با FDA آمریکا و تاییده وزارت بهداشت

اباتمنت ایمپلنت و قطعات پروتزی

پاسخ این سوال که کدام برند ایمپلنت دندان بهترین برند ایمپلنت دندان موجود در بازار است این است که صرفا کشور سازنده ایمپلنت دندان ملاک بهترین نوع ایمپلنت نیست، زیرا در هر کشوری کارخانه‌ها از جمله کارخانه‌های ساخت ایمپلنت دندان جنس‌های خوب را تولید می‌کنند و برخی دیگر جنس‌های با کیفیت پایین‌تر و بد را تولید می‌کنند.
نمی‌توان گفت به صرف اینکه ایمپلنتی کره‌ای است بهترین ایمپلنت موجود در بازار است یا اگر ایمپلنت کره‌ای است ایمپلنت خوبی نیست.

نکته مهم در انجام ایمپلنت دندان این است که مهم‌تر از کشور سازنده ایمپلنت دندان یا برند ایمپلنت دندان، جراح ایمپلنت یا متخصص ایمپلنت است که می‌خواهد ایمپلنت را جراحی کند و ایمپلنت را در استخوان فک بیمار کار بگذارد. زیرا میزان دریل لثه و کاشت ایمپلنت، دمای محل هنگام جراحی، دستگاه جراحی ایمپلنت و مهم‌تر از آن جراح یا متخصص ایمپلنت شما کیست؟
برند ایمپلنت Fit and Brilliant یا F&B یا FnB یکی از بهترین ایمپلنت‌های کره‌ای در جهان است که دارای قوی ترین کانشکشن در بین ایمپلنت‌های کره‌ای می‌باشد که از شل شدن پیچ اباتمنت جلوگیری می‌کند.

ایمپلنت دندان نوع دیگری از دندان مصنوعی است که بسیار کاربردی‌تر است و بهترین جایگزین برای دندان‌های از دست رفته شما می‌باشد.

این نوع دندان مصنوعی را می‌توان جزو پروتزهای ثابت دندانی قرار داد زیرا پس از قرار گرفتن در جای خود دیگر امکان جابجایی وجود ندارد و همانند دندان‌های خود می‌توانید از آن به راحتی و بدون مشکل و درد استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده ایمپلنت دو جزء هستند که هر کدام از آن‌ها در مرحله خاصی توسط متخصصین دندانپزشک در دندان از دست رفته شما قرار می‌گیرند این دو جزء عبارتند از:

فیکسچر ایمپلنت

فیکسچر ایمپلنت یا همان پیچ ایمپلنت است که جزء اصلی‌ترین اجزاء ایمپلنت به شمار می‌آید و در مرحله اول کاشت دندان در لثه توسط پزشک قرار می‌گیرد که جنس این پیچ از تیتانیوم سازگار با بافت بدن است و در مدت کوتاهی با لثه فرد جوش خورده و ثابت می‌شود.

روکش و پروتز دندانی

اگر قصد پر کردن جای خالی دندان خود هستید و یا ساختار آن‌ها بهم ریخته است از بهترین روش در دندانپزشکی که به زیبایی دندان های شما کمک می‌کند غافل نشوید.

جزئی است که بر روی پایه ایمپلنت قرار گرفته و سال‌های سال بر روی پیچ زیرین واقع می‌شود و هیچ گونه آسیبی به پایه ایمپلنت وارد نمی‌کند. روکش پروتز همیشه بعد از جوش خوردن کامل پیج ایمپلنت بر روی لثه قرار می‌گیرد و زیبایی دندان شما در هنگامی که روکش قرار می‌گیرد ظاهر می‌شود و متوجه خواهید شد که هیچ تفاوتی با دندان‌های واقعی خود احساس نخواهید کرد. برخی از مزایای پروتز دندان  عبارت‌اند از:

  • حفاظت از دندان‌های مصنوعی جزئی
  • باز توانایی و مراقبت موثر از دهان و دندان
  • کاهش تحلیل استخوان فک
  • افزایش کیفیت در زندگی بیماران
  • افزایش زیبایی در دهان و دندان

در سال‌های اخیر شرکت‌های کره‌ای موفقیت‌های بسیاری را در تولید ایمپلنت کره‌ای F&B و عرضه آن در بازار ایران کسب نموده اند و با توجه به قیمت‌های مناسب در نظر گرفته شده برای ایمپلنت‌های باکیفیت قطعات لازم نیز در دسترس قرار دارد و بدین جهت مورد استقبال جراحان و دندانپزشکان بسیاری قرار گرفته است.

باید مانند همیشه تنها به برند محصولات یک کشور توجه‌ای نداشته باشیم زیرا برند ایمپلنت‌های کره‌ای نیز مانند سایر محصولات کشورهای دیگر از لحاظ کیفیت جنس در رده بندی‌های خوب و نامناسب قرار می‌گیرند. و با شناخت درست و علم به آن می‌توانید برند قابل قبول و مناسب را شناسایی کنید.

پایه ایمپلنت کره‌ای F&B بهترین برند موجود در بازار از نظر متخصصان است زیرا:

  • ایمپلنت کره‌ای F&B راه حلی دائمی است که در طول عمر ادامه پیدا می‌کند. در حالی که در بسیاری از ایمپلنت‌ها، بریج‌ها، روکش‌ها و دندان‌های مصنوعی فقط 5 تا 10 سال دوام دارند ولی ایمپلنت کره‌ای F&B بهترین راه حل مادام العمر برای دندان‌های از دست رفته می‌باشد.
  • ایمپلنت کره‌ای F&B بسیار خلاقانه توسط مهندسان با فناوری روز طراحی شده و بسیار به دندانهای طبیعی شباهت دارد.
  • ایمپلنت دندان کره ای F&B دارای دو نوع فیکسچر با کارایی بالاست، فیکسچر ایمپلنت SUBMERGED و فیکسچر ایمپلنت INTERNAL
  • این نوع از ایمپلنت دوام و استحکام بالایی داشته و از طول درمان کوتاهی برخوردار است و ترمیم استخوان فک و دندان در سریع ترین زمان انجام می‌شود.
  • ایمپلنت کره‌ای F&B با توجه به قیمت مناسب و در دسترس بودن قطعات برای کلینیک‌های دندانپزشکی و دندانپزشکان از محبوبیت بالایی برخوردار است.
  • قدرت جویدن کامل در این نوع از ایمپلنت بسیار مناسب است و بیماران تفاوتی بین دندان طبیعی و دندان کاشته شده احساس نمی‌کنند و از خوردن غذا به طور عادی بعد کاشت دندان لذت می‌برند.
  • مراقبت از ایمپلنت کره‌ای F&B بسیار آسان می‌باشد و دارای طول عمر بالایی است.

متخصصان مجرب همیشه به دنبال بهترین برندها با کیفیت خوب جهت رضایت بیمار خود هستند. استفاده از ایمپلنت‌های با کیفیت که برای مدتی طولانی در لثه فرد ثابت قرار گرفته و مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرند اهمیت بسیار زیادی دارد. سازگار شدن بسیار سریع ایمپلنت با بدن فرد و حفظ ظاهر و کیفیت برای مدتی طولانی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایمپلنت کره ای F&B  است.

کارشناسان و متخصصان درباره برند ایمپلنت کره‌ای F&B که دارای قوی‌ترین کانکشن (اتصال بین پایه ایمپلنت با پروتز) است نظر مثبتی داشته و حتی آن را به همکاران توصیه می‌کنند. برند ایمپلنت FIT and Brilliant یا F&B از بهترین ایمپلنت‌های موجود در جهان و ساخت کشور کره جنوبی و دارای تاییدیه انجمن غذا و داروی آمریکا FDA و دارای تاییدیه وزارت بهداشت می‌باشد.

ایمپلنت دندان کره‌ای FnB و فیکسچر ایمپلنت F&B که ساخت کره جنوبی است در دو نوع INTERNAL و SUBMERGED  طراحی شده است.

قابل توجه است ایمپلنت کره ای F&B دارای انواع اباتمنت ایمپلنت F&B در ابعاد مختلف با توجه به کارایی، تولید شده و تاییده وزارت بهداشت را دریافت نموده است.

جمع بندی

این محصول با فناوری به روز و با توجه به نیاز مردم وارد بازار جهانی شده و مورد استقبال متخصصان و دندانپزشکان در سراسر دنیا قرار گرفته است. شرکت سلامت نسل پارسیان (دنتال کالا) که شرکتی موفق در زمینه پروتزهای دندان، اجزا و قطعات  آن است  توانسته فروش و پخش این ایمپلنت را با نازل‌ترین قیمت در اختیار دندانپزشکان و کلینیک‌های دندانپزشکی در داخل کشورمان قرار دهد.

این شرکت بستری را فراهم نموده است که متقاضیان محترم بتوانند با ارتباطی آسان از طریق سایت و به صورت آنلاین و یا تماس تلفنی مشاوره‌های لازم را از کارشناسان دریافت نمایند و اقدام به ثبت سفارش ایمپلنت کره‌ای F&B کنند و در کوتاه‌ترین زمان و مناسب‌ترین قیمت آن را تحویل بگیرند.

شرکت سلامت نسل پارسیان

دنتال کالا ، وب سایت تخصصی تجهیزات ایمپلنت دندان است که توسط شرکت سلامت نسل پارسیان راه اندازی شده و دارای مجوز IMED از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

شرکت سلامت نسل پارسیان نمایندگی انحصاری و رسمی برند ایمپلنت برند ایمپلنت Fit and Brilliant یا F&B Technology در ایران است.

آموزش جراحی ایمپلنت با کیت F&B برای خریداران

مشاوره رایگان

کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس خواهند گرفت.

توضیحات تکمیلی

برند ایمپلنت F&B کره جنوبی در تمام اجزای پروتزی آن، ناحیه اتصالات و کانکشن آن با فیکسچر طوری طراحی شده که حتی در هیلینگ اباتمنت هم ما شل شدن هیلینگ اباتمنت را نداریم.

پیچ وسط اباتمنت F&B از آلیاژی تهیه شده است که به سادگی هم ناحیه اتصال با هگز درایور (Hex Driver) هرز نمی شود و هم پیچ وسط اباتمنت از داخل فیکسچر شل نمی شود.

کاور اسکرو در برند ایمپلنت F&B در 2 مدل وجود دارد و ارتفاع های متفاوتی دارند. کاور اسکرو با ارتفاع 0.5 و با ارتفاع 2 میلی متر داریم. جایی که ایمپلنت را خیلی دیپ قرار دادیم و یا جاهایی که لثه خیلی نازکی داریم از کاور اسکرو با ارتفاع 2 در این برند می توانید استفاده کنید

ویژگی های ایمپلنت F&B شرکت سلامت نسل پارسیان:

  • ساخت کشور کره جنوبی
  • دارای FDA
  • دارای تاییده وزارت بهداشت

یکی از قطعات و اجزای بسیار حیاتی در کاشت های دندانی فیکسچر ایمپلنت است که به عنوان ریشه، در استخوان فک قرار خواهد گرفت. در این مقاله ما میخواهیم اطلاعات کاملی در خصوص فیکسچر ایمپلنت و انواع آن به شما بدهیم. پس با ما همراه باشید.

امروزه به سبب افزایش بیماری های دهان و دندان و مشکلاتی که منجر به از دست رفتن و یا کشیدن دندان های عموم مردم میشود، روش های کاشت دندان برای پر کردن جای خالی دندانی که از دست رفته بسیار پر کاربرد شده است. ایمپلنت یکی از مرسوم ترین و مفید ترین راه هاست. در ایمپلنت به کمک پایه هایی که در لثه جایگذاری میشوند، چیزی شبیه به دندان طبیعی را در دهان میکارند. 

همچنین میتوانید مقاله پیزوسرجری ماریوتی را مطالعه کنید.

به طور کلی تجهیزات مورد استفاده به منظور انجام ایمپلنت و کاشت های دندانی، در سه بخش اصلی با عناوین اباتمنت، پروتز و فیکسچر ایمپلنت توسط لابراتوارهای دندانسازی در سراسر جهان طراحی و در اختیار متخصصین ایمپلنت اولوژیست قرار میگیرد.

فیکسچر ایمپلنت چیست؟

فیکسچر ایمپلنت یکی از قطعه های بسیار ضروری در کاشت های دندانی است که به عنوان ریشه دندان، در استخوان فک قرار خواهد گرفت. به طور کلی جنس فیکسچرهای ایمپلنت از فلز تیتانیوم است که البته در کیفیت های متفاوتی طراحی و تولید میشوند.

فیکسچر دندان یکی از تجهیزات مهم در فرایند درمان ایمپلنت و تکمیل جراحی است که در سایز های مختلف از نظر ارتفاع، قطر و ضخامت ساخته میشوند و در اختیار متخصص ایمپلنت قرار خواهند گرفت تا با توجه به وضعیت بیمار از فیکسچری متناسب با شرایط او استفاده شود.

فیکسچر ایمپلنت در سال‌های گذشته به شکل میخ و امروزه به شکل پیچ طراحی شده است و در خط زیر لثه، در داخل استخوان فک قرار گرفته و در ظاهر توسط بیمار دیده نخواهد شد.

کاربرد فیکسچر ایمپلنت

فیکسچر ایمپلنت مهم ترین قطعه در پروسه ی ایمپلنت دندان محسوب می شود و در واقع نقش ریشه را برای دندان مصنوعی ایفا می کند. فیکسچر ایمپلنت و نیز کاور اسکرو در مرحله ی اول ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند. در هنگام انجام جراحی، فیکسچر درون حفره ی دندانی که کشیده شده است قرار می گیرد.

درصورت نبود حفره ی دندانی مناسب، دندانپزشک با دریل یک حفره در داخل استخوان فک ایجاد کرده و فیکسچر را داخل آن قرار می دهد. سپس با کاور اسکرو روی آن پوشانده شده و  بر روی لثه بخیه زده می شود.

مدت زمان لازم برای جوش خوردن فیکسچر به استخوان فک، 5 ماه برای فک بالا و 3 ماه برای فک پایین است. ضمن این که به دلیل تماس مستقیمی که این قطعه با استخوان فک و لثه دارد در تولید آن از ماشین های CNC که ضریب دقت بالایی دارند استفاده می شود.

ویژگی های فیکسچر

فیکسچر های ایمپلنت با اندازه های مختلفی که از نظر ارتفاع، قطر و شکل دارند، همگی به عنوان یک پیچ سازگار با دهان انسان محسوب میشوند که دارای یک سری ویژگی ها و مشخصات مهم هستند که در این جا به برخی از مهم ترین آن ها اشاره میکنیم:

ساختار فیکسچر

همان گونه که گفته شد فیکسچر ایملنت معمولا از جنس تیتانیوم است. در برخی اوقات از تیتانیوم خالص در ساخت آن استفاده میشود ولی در مواقعی برای افزایش مقاومت و استحکام بیشتر، فلزات دیگری مثل آلومینیوم و یا وانادیوم با آن ترکیب میشود.

پوشش فیکسچر

برای افزایش بازسازی استخوان ها یکی از روش های مهم و تاثیر گذار، پوشش دادن سطح فیکسچر با مواد مخصوص بازسازی استخوان است.

بافت سطح فیکسچر

سطح فلزی فیکسچرها یا کاملا صاف است یا بر روی آن یک بافت غلافی کشیده می شود تا بافت را در یک سطح میکروسکوپیک به شکل منظمی نگه دارد. این نوع از بافت باعث منظم نگه داشته شدن میزان ارتباط سطحی بین ایمپلنت و استخوان می شود.

نحوه کاشت و استفاده از فیکسچر ایمپلنت

فیکسچر ایمپلنت اولین قطعه ای است که در فرآیند جراحی کاشت دندان وارد ساختار فک شده و قطعات دیگر را به خود متصل میکند. در مرحله اول متخصص ایمپلنتولوژی و یا جراح دهان و دندان، پس از بی حسی موضعی، سوراخ کوچکی در استخوان فک بیمار ایجاد کرده و فیکسچر متناسب از نظر اندازه، طول و ضخامت را در حفره ایجاد شده قرار خواهد داد.

پس از پایان این اقدام به مدت دو هفته تا دو ماه زمان لازم است تا بافت استخوانی فک، فیکسچر ایمپلنت را در خود جای دهد و منجر به جوش خوردن آن به بافت استخوانی اطراف شود.

جنس فیکسچر ایمپلنت

به طور کلی و در بیشتر موارد فیکسچرهای ایمپلنت از فلز تیتانیوم ساخته خواهند شد. در کل آلیاژ تیتانیوم یکی از بهترین و مناسب ترین گزینه های مورد استفاده برای ساخت تجهیزات دندانی از جمله بریج، اوردنچر و فیکسچرهای ایمپلنت است.

یکی از مهمترین مزیت های تیتانیوم که منجر به استفاده از آلیاژ تیتانیوم در ساخت فیکسچر ایمپلنت میشود، سازگاری بسیار زیاد این آلیاژ با بدن انسان به دلیل برخورداری از ویژگی هایی مانند نارسایی، مقاومت بالا در برابر خوردگی و مطابقت با ph  بدن است.

انواع فیکسچر ایمپلنت دندان

به طور کلی سه نوع کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین مدل را انتخاب کنید: Endosteal که ایمن‌ترین و رایج‌ترین است؛ پس از آن Subperiosteal پیشنهاد می‌شود و سپس Zygomatic  آخرین و پیچید‌ه‌ترین است که به ‌ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمپلنت‌های  Endosteal

ایمپلنت‌های آندوستئال رایج‌ ترین نوع ایمپلنت دندان هستند که برای اکثر بیماران مناسبند، اما برای جوش خوردن به استخوان فک مناسب و خوبی نیاز دارند. فیکسچر‌های ایمپلنت‌ اجزای نگهدارنده هستند که به شکل پیچ در فک قرار می‌گیرند و دندان‌های کاذب روی آن‌ها سوار می‌شوند. پس از اتمام عمل، بهبودی نهایی مدتی طول می‌کشد، زیرا  نیاز به زمان دارد تا با هم جوش بخورند و یک پایه محکم ایجاد شود. به محض بهبود، دندان‌های کاذب می‌توانند روی پایه قرار بگیرند تا با دندان‌های اطراف متناسب شوند.

ایمپلنت‌های Subperiosteal

نوع دیگر ایمپلنت دندان موسوم به ایمپلنت ‌های Subperiosteal هستند. این روش گزینه اصلی برای کسانی است که ایمپلنت‌های Endosteal مناسبشان نیست. فیکسچر‌های ایمپلنت‌ Subperiosteal به جای اینکه در استخوان فک ثابت شوند، در بالای استخوان قرار می‌گیرند، اما هنوز در زیر لثه قرار دارند. یک قاب فلزی در زیر لثه قرار می‌گیرد و یک پایه به آن متصل می‌شود. سپس لثه در اطراف قاب بهبود می‌یابد تا آن را در جای خود ثابت نگه دارد. دندان‌های کاذب روی اباتمنت‌ها که در واقع پیچ‌های کوتاه و محکمی هستند و دقیقا بالاتر از خط لثه قرار گرفته‌اند، محکم می‌شوند. این روش فقط در صورتی استفاده می‌شود که بیمار، استخوان فک کافی و محکمی برای قرار دادن ایمپلنت نداشته باشد یا اگر فرد مورد نظر نمی‌خواهد با جراحی فشرده دهان و دندان برای افزودن استخوان در ناحیه، عمل کند.

ایمپلنت‌های Zygomatic

ایمپلنت‌های Zygomatic نادرترین نوع کاشت دندان هستند. این روش پیچیده‌تر از بقیه است و فقط در صورتی انجام می‌شود که استخوان فک کافی برای انجام دو نوع ایمپلنت پیشین وجود نداشته باشد. در این روش فیکسچر ایمپلنت به جای استخوان فک در استخوان گونه بیمار قرار می‌گیرد.

انواع ایمپلنت دندان

چگونه یک فیکسچر ایمپلنت مناسب انتخاب کنیم؟

در ابتدا و پیش از هر چیز باید توجه داشت که نوع فیکسچر بر اساس اندازه، ضخامت و سایر مشخصات فیزیکی بنا به تشخیص متخصص ایمپلنت و پس از انجام اقدامات اولیه از جمله عکس رادیوگرافی انجام خواهد شد.

شکل و ساختار استخوان فک در متقاضیان ایمپلنت از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نوع فیکسچر است و تاثیر بسیار زیادی در افزایش ریسک رضایتمندی نتایج حاصل از کاشت های دندانی خواهد داشت و یکی از بهترین گزینه های با کیفیت با قیمت مناسب در بازار ایران ایمپلنت کره ای است.

در این راستا طراحی فیکسچر از نظر شکل ظاهری و ابعاد، تنها عامل تعیین شده توسط متخصص ایمپلنت اورولوژیست است که بنا به دستور دندانپزشک انتخاب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ضمن این که پوشش های مختلف سطح فیکسچر کاملا متفاوت بوده و بسته به توان مالی و نظر بیمار انتخاب خواهند شد.

قیمت فیکسچر ایمپلنت

به طور کلی هزینه ‌های مورد نیاز مربوط به خرید فیکسچرهای ایمپلنت، وابسته به پارامترهای مختلف از جمله پوشش های مورد استفاده در سطح فیکسچر، جنس آلیاژ مورد استفاده در ساخت این قطعه، ابعاد و اندازه های این قطعه کاملا متفاوت است.

امروزه بیشتر فیکسچرهای طراحی و تولید شده توسط شرکت های مختلف تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی، به شکل غلاف دار با ساختاری غیر مسطح است که به وسیله یک روکش غلاف دار به منظور افزایش و بهبود ارتباط فیکسچر با بافت استخوان فک و کاهش مدت زمان فرآیند جوش خوردن این قطعه به استخوان، پوشیده خواهند شد.

رعایت نکات مراقبتی پس از کاشت فیکسچر

  • مصرف آنتی بیوتیک:پس از کار گذاشتن فیکسچر و بخیه زدن لثه، احتمال عفونت وجود دارد. به همین منظور و برای جلوگیری از این مشکل باید به طور مرتب آنتی بیوتیک تجویز شده را مصرف کنید.
  • مسواک زدن در اطراف بخیه ها:مسواک زدن دندان ها و اطراف بخیه ها به صورت ملایم و آرام و غرغره ی آب نمک و دهانشویه 24ساعت پس ار جراحی توصیه می شود.
  • اجتناب از فعالیت های سنگین: در صورت انجام کار سنگین و وارد آمدن فشار زیاد احتمالدرد شدید، باز شدن بخیه ها و خونریزی وجود دارد لذا استراحت کافی و دوری از انجام کار سنگین می تواند مانع از بروز این مشکلات شود.

کلام پایانی

فیکسچر ایمپلنت یکی از قطعات مهم و تاثیر گذار در طول فرآیند جراحی است که استفاده از آن برای متخصصان حیاتی است. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با این قطعه ، ویژگی ها ، نحوه کاشت و استفاده ، انواع فیکسچر ایمپلنت و نکات دیگری در خصوص آن آشنا کنیم. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید و می توانید جهت دریافت مشاوره خرید موتور ایمپلنت با ما دنتال کالا تماس بگیرید.

کارگاه پیزوسرجری کنگره پریودنتولوژِی مهر 98